13.09.2024

Solteq Oyj:n joukkovelkakirjalainan ehtojen muuttaminen hyväksytty kirjallisessa menettelyssä

Muut pörssin sääntöjen nojalla julkistettavat tiedot
    13.9.2024, kello 15:10

Solteq Oyj (”Solteq” tai ”Yhtiö”) on saattanut onnistuneesti loppuun nimellisarvoltaan 23 miljoonan euron kiinteäkorkoisen vakuudettoman senior-ehtoisen joukkovelkakirjalainansa (ISIN: FI4000442264) (”Joukkovelkakirjalaina”) ehtojen (”Ehdot”) mukaisen kirjallisen menettelyn Joukkovelkakirjalainan ehtojen muuttamiseksi (”Kirjallinen Menettely”) siten, että:

• Ehtojen mukaista takaisinmaksupäivää (Final Maturity Date) pidennetään 24 kuukaudella, jolloin uusi takaisinmaksupäivä on 1.10.2026;
    • Joukkovelkakirjalainan kuponkikorkoa korotetaan 6,0 prosentista 10,0 prosenttiin;
    • Ehtojen tarkoittamaa vapaaehtoista lunastusta (Voluntary Total Redemption) koskevaa lunastushintaa muutetaan korottamalla Joukkovelkakirjalainan lunastushintaa asteittain 100,0 prosentista 104,0 prosenttiin Joukkovelkakirjalainan pidennetyn maturiteetin aikana; ja
    • Joukkovelkakirjalainan ehtoihin sisältyvän käyttöpääomalainan (Working Capital Facility) sallittua enimmäismäärää alennetaan joko 7 miljoonaan euroon tai 90 prosenttiin käyttökatteesta sen mukaan, kumpi näistä on suurempi.

Solteq haki Kirjallisessa Menettelyssä Joukkovelkakirjalainan Haltijoiden suostumusta Ehtojen muutosten toteuttamiseen 21.8.2024 päivätyn ja Joukkovelkakirjalainan Haltijoille osoitetun ilmoituksen (”Pyyntö”) mukaisesti. Kirjallinen Menettely käynnistetiin 21.8.2024 ja päättyi 13.9.2024 kello 15.00 (Suomen aikaa). Joukkovelkakirjalainan Ehtojen mukaan Kirjallisen Menettelyn päätösvaltaisuuden edellytyksenä oli, että Pyyntöä koskevaan Kirjalliseen Menettelyyn osallistuvilla Joukkovelkakirjalainan Haltijoilla on hallussaan vähintään 50 prosenttia Joukkovelkakirjalainan oikaistusta nimellisarvosta (Adjusted Nominal Amount). Pyynnön hyväksymisen edellytyksenä oli lisäksi, että vähintään kaksi kolmasosaa (2/3) Kirjallisessa Menettelyssä annetuista äänistä äänestävät Pyynnön puolesta. Kirjallinen Menettely oli päätösvaltainen ja vaadittu enemmistö Kirjalliseen Menettelyyn osallistuneista Joukkovelkakirjalainan Haltijoista hyväksyi Pyynnön. Näin ollen Pyynnön mukaiset muutokset Joukkovelkakirjalainan Ehtoihin tulevat voimaan 13.9.2024 alkaen. Kirjallisessa Menettelyssä hyväksytyt muutokset Joukkovelkakirjalainan Ehtoihin ovat tämän tiedotteen liitteenä.

Yhtiö maksaa Pyynnön puolesta äänestäneille Joukkovelkakirjalainan Haltijoille 1,75 prosentin palkkion (”Palkkio”) siitä kunkin Joukkovelkakirjalainan Haltijan hallussa olevan Joukkovelkakirjalainan nimellisarvosta (Nominal Amount), jolla on äänestetty Pyynnön puolesta. Palkkio maksetaan niille Joukkovelkakirjalainan Haltijoille, joilta Nordic Trustee Oy vastaanotti pätevän, Pyyntöä kannattavan äänestyslomakkeen (Voting Form) ennen Viimeistä Vastausaikaa (Final Response Time) ja jotka ovat edelleen Joukkovelkakirjalainan Haltijoita 17.9.2024. Palkkio maksetaan siihen oikeutetuille Joukkovelkakirjalainan Haltijoille viimeistään 1.10.2024, siten kuin Pyynnössä on yksityiskohtaisemmin kuvattu.

Toimitusjohtaja Aarne Aktan
    Puhelin: +358 40 342 4440
    Sähköposti: aarne.aktan@solteq.com

Talous- ja lakiasiainjohtaja Mikko Sairanen
    Sähköposti: mikko.sairanen@solteq.com

Liite: Kirjallisessa Menettelyssä hyväksytyt muutokset Joukkovelkakirjalainan Ehtoihin

Jakelu

Solteq tarjoaa ohjelmistoratkaisuja ja asiantuntijapalveluita energiasektorille ja kaupan alalle sekä sähköisen kaupankäynnin tarpeisiin. Yhtiö toimii yli 400 IT-alan ammattilaisen voimin Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Puolassa sekä Iso-Britanniassa.