24.06.2024

Solteqin tehostamis- ja kustannussäästöohjelma on saatu päätökseen

Muut pörssin sääntöjen nojalla julkistettavat tiedot
    24.6.2024, kello 13:00

Solteqin Retail & Commerce -segmentin Commerce & Data -liiketoimintayksikköä sekä konsernihallintoa koskeva tehostamis- ja kustannussäästöohjelma on saatu päätökseen. Yhtiö toteuttaa säästö- ja vähennystoimenpiteitä sekä Suomessa että muissa konserniyhtiöissä ja arvioi saavuttavansa noin 3,4 miljoonan euron vuotuiset säästöt. Vuotuisista kustannussäästöistä ennakoidaan toteutuvan noin kolmannes vuodelle 2024.

Osana tehostamis- ja kustannussäästöohjelmaa Suomessa 6.5.2024 käynnistetyt muutosneuvottelut on saatettu päätökseen, ja yhtiö on tehnyt päätökset toimenpiteistä 24.6.2024. Toteutuneiden irtisanoutumisten sekä irtisanomisten perusteella yhtiön henkilöstömäärä vähenee Suomessa 24 työntekijän verran. Neuvotteluiden piirissä olivat Commerce & Data -yksikössä sekä konsernihallinnossa työskentelevä henkilöstö.

Ketterämmällä organisaatiolla ja kevyemmällä kulurakenteella yhtiö pyrkii luomaan edellytykset kannattavuuden parantamiseksi. Retail & Commerce -segmentin pitkän aikavälin tavoitteena on saavuttaa vähintään 8 prosentin vuotuinen kasvu liikevaihdossa sekä vähintään 8 prosentin liiketulosmarginaali.

Jakelu

Toimitusjohtaja Aarne Aktan
    Sähköposti: aarne.aktan@solteq.com

Talous- ja lakiasiainjohtaja Mikko Sairanen
    Sähköposti: mikko.sairanen@solteq.com

Solteq tarjoaa ohjelmistoratkaisuja ja asiantuntijapalveluita energiasektorille ja kaupan alalle sekä sähköisen kaupankäynnin tarpeisiin. Yhtiö toimii lähes 500 IT-alan ammattilaisen voimin Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Puolassa sekä Iso-Britanniassa.